<اعطای یارانه با درآمد خانوارها/ تغییر معیشت در 100 روز آینده
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1462
نویسنده : کامران وزیری

کاهش تورم برای بهبود وضیعت معیشتی مردم

 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه کابینه جدید در 100روز نخست آغاز به کار دولت یازدهم تصمیم به ایجاد تغییر در زندگی معیشتی مردم را دارد بر مقابله با تورم برای تحقق این هدف تاکید و گفت: بی تردید از مهمترین راهکارهای مقابله با تورم تناسب میان نقدینگی در جامعه و عرضه کالا است .

وی ادامه داد: این در حالی است که چنانچه نقدینگی در جامعه بالا باشد ولی عرضه به اندازه تقاضا نباشد، تورم در جامعه افزایش می‌یابد.

سه هزار طرح عمرانی ناتمام در کشور

 نوبخت در ادامه در مورد طرح‌های عمرانی ناتمام در کشور نیز بیان کرد: براساس گزارشی که هم‌اکنون در دست دولت است سه هزار طرح عمرانی ناتمام در کشور وجود دارد که با اصلاح قانون بودجه سال 92 قرار است میزان تخصیص بودجه به این طرح‌ها اولویت‌بندی شود.

 وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ی دولت یازدهم قرار است اولویت تخصیص بودجه به طرح‌های ناتمام عمرانی مطابق اتمام سال این پروژه‌ها تعیین شود.

 معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور: اولویت دولت در تخصیص بودجه به پروژه‌های عمرانی براساس این اصل خواهد بود که کدام پروژه و طرح عمرانی سریعتر به بهره‌برداری می‌رسد.

 برای مقابله با تحریم برنامه داریم

 نوبخت در مورد برنامه‌های دولت یازدهم برای مقابله با تحریم نیز توضیح داد: ما با برنامه به مقابله با تحریم خواهیم رفت و امیدواریم با اعمال یک دیپلماسی فعال و برقراری یک تعامل سازنده با دیگر کشورها در جهت حفظ منافع ملی‌مان به مقابله با گسترش تحریم‌ها پرداخته و شرایط را به سمت کاهش و از میان برداشتن ان فراهم کنیم.

جایگزینی درآمد مالیاتی به جای نفتی

این مقام مسوول همچنین به کاهش اتکای کشور به درآمدهای نفتی اشاره کرد و گفت: کاهش اتکای جامعه به درآمدهای نفتی یک تکلیف است که با جدیت از سوی دولت یازدهم دنبال می شود و با توجه به محدودیت‌های منابع مالی بخشی از درآمدهای نقدی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود که برای انجام طرح‌ها و برنامة‌های توسعه‌ی اقتصادی صنعتی فرهنگی جامعه استفاده خواهد شد.

 وی همچنین با اشاره به جایگزین کردن مالیات به جای درآمدهای نفتی برای اداره کشور گفت: دولت یازدهم سعی دارد جمعیت مالیات دهندگان در کشور را افزایش داده تا درآمد حاصل از مالیات برای اداره‌ی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

 نوبخت گفت: منظور ما از افزایش مالیات افزایش میزان مالیات برای مردم و کسبه کوچه بازار نیست بلکه منظورمان افزایش جمعیت مالیت دهندگان در کشور است.

نرخ ارز را ثابت نگه می‌داریم

 معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور همچنین به نوسانات شوک‌آور نرخ ارز به اقتصاد ملی در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت:با همه توان با نوسانات نرخ ارز مقابله خواهد کرد تا ارزش پول ملی کاهش نیابد این در حالی است که دولت یازدهم به صورت شناور مدیریت شده، نرخ ارز را ثابت نگه خواهد داشت و تلاش خود را بر تقسیم نقدینگی کشور به تمامی بازارهای متمرکز خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه کابینه دولت تدبیر و امید یک کابینه یکپارچه است و همه ما برای یک هدف فعالیت می کنیم افزود: آقای روحانی وزرایی را انتخاب کردند که بهتر بتوانند در راستای برنامه جامعه و کلی خودش حرکت کنند وزرا برنامه های جداگانه و مستقل نداشته و در یک جهت حرکت می کنند.

نوبخت که در برنامه نگاه یک سخن می گفت تاکید کرد: نوع نگاه دولت تدبیر و امید بر این است که به هیچ عنوان وارد عرصه چالش نشود.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: